Všeobecné obchodné podmienky

/Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky 2018-03-22T21:53:36+01:00

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu): www.ilev.sk

 

Článok I

Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú

medzi predávajúcim a kupujúcim (fyzickou alebo právnickou osobou) v zmysle zákona č.

40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007

o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z.z. zákon z 25. marca 2014 o ochrane

spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na

diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene

a doplnení niektorých zákonov.

  1. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu

vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto

Všeobecných obchodných podmienok nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej

činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky

zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z.

  1. zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe

zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov

predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (v znení č. 151/2014 Z. z.,

173/2015 Z. z., 391/2015 Z. z.).

  1. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu

vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi (napr.

SZČO), sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom

znení.

  1. Kontaktné údaje predávajúceho:

Lukáš Vaník LEV, IČO: 36829960, DIČ: 1121796434, sídlo:

Veterná 2010/19, Ružomberok 034 01, Slovenská republika. Štatutárny orgán

(živnostník): Mgr. Lukáš Vaník (v ďalšom texte ako „predávajúci“)

Kontaktná adresa (aj pre uplatnenie reklamácie a práva odstúpenia od zmluvy): Lukáš Vaník LEV, Veterná 2010/19, 034 01 Ružomberok, Slovenská republika.

Email: vyd.lev@gmail.com

Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1,

Slovenská republika.

  1. Predávajúci je zároveň aj:
  2. a) prevádzkovateľom systému elektronického obchodu prevádzkovaného

prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho uvedeného v záhlaví (ďalej

tiež len „e-shop“).

  1. b) prevádzkovateľom informačného systému / informačných systémov v zmysle

ustanovenia 136/2014 Z. z. Zákona o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

  1. Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplnila a odoslala objednávku

prostredníctvom webovej stránky predávajúceho, obdŕžala emailové oznámenie o prijatí

objednávky a uhradila kúpnu cenu. Kupujúcim je taktiež každá osoba, ktorá zadala

objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu a emailom potvrdila akceptovanie cenovej

ponuky predávajúceho a potvrdila tiež oboznámenie sa s týmito Všeobecnými

obchodnými podmienkami.

  1. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy

nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo

povolania. Novelizáciou zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, účinnou k 01.05.2014, boli z definície spotrebiteľa vylúčené právnické osoby, ktoré nakupujú

výrobky alebo používajú služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej

domácnosti.

  1. Spotrebiteľom nie je firemný zákazník, teda zákazník, ktorý tovar nakupuje na firmu

(uvádza pri objednávke IČO, DIČ alebo IČ DPH). Firemní zákazníci nemajú takisto nárok

na vrátenie tovaru bez udania dôvodu ani odstúpenie od zmluvy. Vzťah medzi takýmto

zákazníkom a predávajúcim sa totiž neriadi Občianskym zákonníkom, ale Obchodným

zákonníkom. Spotrebiteľom nie sú ani fyzické osoby, ktoré nakupujú tovar pre výkon

svojho povolania.

  1. Zmluvu uzavretú na diaľku zákonodarca definoval ako zmluvu medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutú a uzavretú výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých

prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu,

adresného listu alebo ponukového katalógu.

  1. Zmluva uzavretá mimo prevádzkových priestorov predávajúceho je definovaná ako

zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom:

  • uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa na mieste,

ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho,

  • na ktorej uzavretie dal návrh predávajúcemu spotrebiteľ na mieste, ktoré nie je

prevádzkovým priestorom predávajúceho,

  • uzavretá v prevádzkových priestoroch predávajúceho alebo prostredníctvom

prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom

oslovení spotrebiteľa predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým

priestorom predávajúceho, alebo

  • uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
  1. Prevádzkové priestory sú definované ako prevádzkareň alebo iný priestor, kde predávajúci

zvyčajne vykonáva svoju podnikateľskú činnosť alebo povolanie.

  1. Zmluvou, predmetom ktorej je predaj tovaru, sa na účely tohto zákona rozumie akákoľvek

zmluva:

  1. a) na základe ktorej spotrebiteľ nadobúda vec za odplatu, najmä kúpna zmluva a zmluva o  dielo, alebo
  2. b) ktorej predmetom je predaj tovaru aj poskytnutie služby.
  1. Ak sa zmluva uzavretá na diaľku, na základe ktorej je spotrebiteľ zaviazaný k peňažnému

plneniu, uzatvára elektronickými prostriedkami, predávajúci je povinný bezprostredne

pred odoslaním objednávky spotrebiteľa opätovne výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne

informovať o:

  • hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom

použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe,

  • celkovej cene tovaru alebo služby vrátane všetkých nákladov,
  • dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú, a ak ide o zmluvu

uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky

predlžuje jej platnosť, aj o podmienkach vypovedania zmluvy,

  • minimálnej dĺžke trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich zo zmluvy, ak zo

zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok. Toto ustanovenie ukladajúce

predávajúcemu opätovnú informačnú povinnosť má slúžiť na to, aby si

spotrebiteľ pred dokončením svojej objednávky dôkladne prečítal podstatné

informácie a mohol sa tak uvážene rozhodnúť o kúpe tovaru, resp. služby.

  1. Dohodou o predplatnom sa na účely tohto zákona rozumie zmluva, ktorou sa predávajúci

zaväzuje dodávať spotrebiteľovi v určených intervaloch objednaný tovar alebo poskytovať

službu počas predplateného obdobia a spotrebiteľ sa zaväzuje zaplatiť za túto dodávku

alebo poskytnutie služby cenu za príslušné časové obdobie.

  1. Doplnkovou zmluvou sa rozumie zmluva, na základe ktorej spotrebiteľ nadobúda tovar

alebo je mu poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku

alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, ak je tovar

dodávaný alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich

dohody a pri jej uzatváraní bolo možné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, že

spotrebiteľ po zániku zmluvy na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových

priestorov predávajúceho nebude mať záujem na plnení povinností z tejto zmluvy.

  1. Vyplnením objednávkového formulára a odoslaním objednávky s povinnosťou platby

kupujúci zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými

podmienkami, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy a sú stále prístupné

v príslušnej sekcii na webovej stránke predávajúceho.

  1. Trvanlivý nosič je definovaný ako prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi a predávajúcemu uchovávať a reprodukovať jemu adresované informácie v podobe

čitateľnej pre adresáta týchto informácií tak dlho, ako to pre neho bude potrebné

z hľadiska ochrany záujmov plynúcich zo vzájomného vzťahu medzi spotrebiteľom a

predávajúcim.

o Pod definíciu je potrebné zahrnúť predovšetkým také nosiče informácií, ako je

papier, USB kľúče, CD-ROM, DVD, pamäťové karty alebo pevné disky

počítačov, ako aj e-maily.

o V situáciách, keď je z dôvodu právnej istoty či vzhľadom na prípadnú potrebu

uniesť dôkazné bremeno dôležité poskytovať informácie alebo dokumenty

v určitej forme, zákon na viacerých miestach stanovuje povinnosť poskytnúť ich

v listinnej podobe alebo na inom trvanlivom nosiči.

o V porovnaní so všeobecnou občianskoprávnou úpravou formy právnych úkonov (§ 40 Občianskeho zákonníka) sa možnosťou poskytnúť určité informácie alebo

dokumenty na trvanlivom nosiči rozširuje spektrum dostupných prostriedkov aj na

moderné a v súčasnosti čoraz využívanejšie spôsoby, ktoré rovnako dobre

umožňujú dosiahnutie účelu uchovania a nezmeneného reprodukovania informácií

dôležitých tak pre spotrebiteľa, ako aj predávajúceho. Za trvanlivý nosič sa

nepovažuje webová stránka.

  1. Elektronickým obsahom sa na účely týchto všeobecných obchodných podmienok

rozumejú dáta, ktoré sú vyrobené a poskytované v elektronickej forme, ako napríklad

počítačové programy, aplikácie, hry, hudba, videá alebo texty, bez ohľadu na to, či sú

získavané prostredníctvom sťahovania, metódou streamingu z hmotného nosiča alebo

iným spôsobom. Zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na

hmotnom nosiči sú zmluvami, ktorých predmetom je poskytnutie určitej služby, na druhej

strane, ak sa elektronický obsah dodáva na hmotnom nosiči ako je CD alebo DVD,

považuje sa elektronický obsah zaznamenaný na tomto nosiči za tovar v zmysle tohto

zákona.

  1. Objednávkou sa rozumie kupujúcim vyplnený a odoslaný objednávkový formulár

spracovaný systémom obchodu predávajúceho.

o V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom

objednávkového formulára v zmysle predchádzajúcej vety, za objednávku sa

považuje aj telefonická objednávka, alebo objednávka zaslaná emailom, faxom,

alebo poštou na adresu predávajúceho.

o Objednávka obsahuje informácie o zákazníkovi a o objednanom produkte alebo

službe. Na základe objednávky sa zákazníkovi vygeneruje faktúra na úhradu

kúpnej ceny.

o V prípade, ak kupujúci nevyužije možnosť objednania prostredníctvom

objednávkového formulára, ale vykoná objednávku telefonicky, alebo zaslaním

emailu, alebo poštou na adresu predávajúceho, predávajúci zašle kupujúcemu

cenovú ponuku emailom alebo iným spôsobom, na ktorom sa dojednajú.

 

 

Článok II

Objednávka tovaru alebo služby alebo služby – uzatvorenie kúpnej zmluvy

 

  1. Predávajúci pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov predávajúceho, alebo ak sa zmluva uzatvára na základe

objednávky spotrebiteľa, pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, jasne a zrozumiteľne oznamuje spotrebiteľovi:

  • hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby v rozsahu primeranom použitému

prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe,

  • obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej predávajúci koná,
  • telefónne číslo predávajúceho a ďalšie údaje, ktoré sú dôležité pre kontakt

spotrebiteľa s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak

ich má,

  • adresu predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej predávajúci koná, na ktorej môže

spotrebiteľ uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný

podnet, ak sa táto adresa líši od adresy uvedenej v písmene b),

  • celkovú cenu tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých

ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu

primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu,

dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky

nemožno určiť vopred, skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto

náklady alebo poplatky; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo dohodu

o predplatnom, predávajúci informuje spotrebiteľa o celkovej cene za zúčtovacie

obdobie, a ak túto cenu nemožno určiť vopred, o spôsobe, akým sa vypočíta,

  • cenu za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné využiť na

účely uzavretia zmluvy, ak ide o číslo služby so zvýšenou tarifou,

  • platobné podmienky, dodacie podmienky, lehotu, do ktorej sa predávajúci

zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, informáciu o postupoch

uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov,

  • informáciu o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; predávajúci zároveň

poskytne spotrebiteľovi formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3,

  • informáciu o tom, že ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na

vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3, a ak odstúpi od zmluvy

uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu

nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,

  • informáciu o prípadnej povinnosti spotrebiteľa uhradiť predávajúcemu cenu za

skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o

službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6,

  • informáciu o tom, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, prípadne

informáciu o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od

zmluvy,

  • poučenie o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa

všeobecného predpisu,

  • informáciu o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo

predávajúcim podľa prísnejších zásad, ako ustanovuje všeobecný predpis, 20) ak ju

výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných spotrebiteľom po predaji tovaru

alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje,

  • informáciu o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci

zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť

alebo získať ich znenie,

  • informáciu o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak

ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa

automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania

zmluvy,

  • informáciu o minimálnej dĺžke trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich zo

zmluvy, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok,

  • informáciu o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú

finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho

poskytnutie vzťahujú, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok,

  • informáciu o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na

zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné,

  • informáciu o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o

ktorých predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné,

  • informáciu o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému

alternatívneho riešenia sporov; predávajúci zároveň uvedie na svojom webovom

sídle odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej

môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.

  1. Elektronická objednávka produktov uskutočnená formou vyplneného objednávkového

formulára a následná úhrada kúpnej ceny v zmysle vygenerovanej faktúry je návrhom na

uzavretie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho.

  1. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy sa rozumie rovnako zaslanie cenovej ponuky

vyhotovenej predávajúcim na základe telefonickej alebo emailovej objednávky

kupujúceho.

o Predávajúci týmto zároveň informuje spotrebiteľa, že na platné uzavretie zmluvy

dojednanej telefonicky, v prípade, ak s ponukou oslovil spotrebiteľa predávajúci,

vyžaduje súhlas spotrebiteľa s návrhom na uzavretie zmluvy v písomnej forme.

o V súlade s § 40 ods. 4 Občianskeho zákonníka sa písomná forma považuje za

zachovanú aj vtedy, ak je súhlas spotrebiteľa s obsahom zmluvy daný napríklad

elektronickými prostriedkami. Nestačí však slovný súhlas spotrebiteľa vyjadrený

počas telefonického hovoru, a to ani v prípade, ak predávajúci disponuje

audionahrávkou telefonického hovoru, na ktorej je zaznamenaný súhlas

spotrebiteľa s uzavretím zmluvy, t. j. k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza

v tomto prípade písomným potvrdením cenovej ponuky kupujúcim, aj elektronickou

formou.

o K akceptácii objednávky produktov zo strany predávajúceho, a teda k uzatvoreniu

kúpnej zmluvy dochádza na základe písomného potvrdenia uzatvorenia kúpnej

zmluvy, v zmysle Zákona na ochranu spotrebiteľa pri predaji na diaľku č.

102/2014 (konkrétne § 6):

Predávajúci je povinný bezodkladne po uzavretí zmluvy uzavretej na diaľku,

najneskôr spolu s dodaním tovaru, poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o

uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči.

o V odseku 1 § 6 vyššie uvedeného zákona sa ustanovuje povinnosť predávajúceho

poskytnúť spotrebiteľovi bezodkladne po uzavretí zmluvy na diaľku potvrdenie o

uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči, ktoré musí obsahovať všetky informácie

podľa § 4 ods. 1 za predpokladu, že všetky tieto informácie predávajúci neposkytol

spotrebiteľovi na trvanlivom nosiči už pred odoslaním objednávky, resp. pred

uzavretím zmluvy na diaľku.

o V prípade, že predmetnom zmluvy je poskytovanie služieb alebo elektronického

obsahu inak ako na hmotnom nosiči, pričom poskytovanie služieb alebo

elektronického obsahu sa má začať ešte pred uplynutím lehoty na odstúpenie od

zmluvy, predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi aj potvrdenie o

predchádzajúcom výslovnom súhlase spotrebiteľa so začatím poskytovania pred

uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a vyhlásení o tom, že spotrebiteľ bol

poučený o následkoch udelenia tohto súhlasu.

o V prípade zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov je predávajúci

bezodkladne po uzavretí zmluvy povinný odovzdať spotrebiteľovi vyhotovenie

uzavretej zmluvy alebo písomné potvrdenie o uzavretí zmluvy a v prípade, že ide o

poskytovanie služieb alebo elektronického obsahu pred uplynutím lehoty na

odstúpenie od zmluvy, aj potvrdenie o prijatí predchádzajúceho súhlasu

spotrebiteľa a vyhlásení o tom, že spotrebiteľ bol poučený o následkoch udelenia

tohto súhlasu. So súhlasom spotrebiteľa možno tieto dokumenty poskytnúť na

inom trvanlivom nosiči.

  1. V prípade objednávky prostredníctvom objednávkového formulára „objednávka“, je

kupujúci povinný, v objednávke zvoleným spôsobom, zvoliť formu úhrady kúpnej ceny a

následne zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu, v opačnom prípade nedôjde k uzatvoreniu

kúpnej zmluvy.

  1. Predávajúci týmto zároveň informuje kupujúceho (zákazníka) a kupujúci (zákazník) berie

na vedomie a súhlasí s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.

  1. V prípade telefonickej alebo emailovej objednávky, je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu

cenu na základe faktúry vystavenej a doručenej predávajúcim kupujúcemu (aj

elektronicky). Po pripísaní platby na účet predávajúceho, predávajúci informuje

kupujúceho, že produkt bude odoslaný na kupujúcim uvedenú adresu.

  1. Zmluva uzavretá na diaľku je spotrebiteľskou zmluvou, ktorá je uzatvorená medzi

podnikateľským subjektom a spotrebiteľom, pričom spotrebiteľ má možnosť sa

oboznámiť s obsahom zmluvy, ale nemá možnosť ovplyvniť jej obsah.

  1. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov predávajúceho a

kupujúceho.

  1. Predávajúci týmto zároveň informuje kupujúceho, že nepodmieňuje uskutočnenie

objednávky vyžadovaním súhlasu s obchodnými podmienkami, predovšetkým

vzhľadom na rozhodnutie SOI SK/0677/99/2015.

 

 

Článok III

Kúpna cena a platobné podmienky

 

  1. Cena produktov alebo služieb objednávaných prostredníctvom elektronického obchodu

(ďalej len „kúpna cena“) je vygenerovaná vždy špeciálne pre každého jedného zákazníka.

o V prípade objednávky v zmysle Článok II ods. 6, zašle predávajúci kupujúcemu

cenovú ponuku elektronicky, alebo v prípade vzájomnej dohody aj poštou.

o Predávajúci zároveň informuje spotrebiteľa, že negarantuje časovú platnosť

kúpnych cien v prípade rovnakej objednávky v akomkoľvek časovom úseku. Pre

vylúčenie akýchkoľvek pochybností, kúpna cena vygenerovaná v prípade

konkrétnej objednávky sa po jej úhrade, v lehote splatnosti, už nemení.

o Cena produktov alebo služieb sa môže zmeniť z dôvodov zjavnej tlačovej či inej

chyby týkajúcej sa ceny tovaru alebo služby zistenej v systéme predávajúceho

alebo zverejnenej na predmetnom e-shope pri tovare.

  1. Kupujúci i predávajúci sú oprávnení zrušiť objednávku, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy

(do okamihu prevzatia tovaru alebo služby), ak je kupujúcemu oznámená zmena kúpnej

ceny niektorej položky v dôsledku zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru.

  1. Kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet

predávajúceho (alebo pri platbe v hotovosti momentom hotovostnej úhrady, resp. jej

potvrdenia vystavením príjmového dokladu).

  1. Spôsob zaplatenia kúpnej ceny (platobná forma) a celkových nákladov súvisiacich so

samotnou objednávkou a doručením tovaru (spôsob platenia zvolí kupujúci v procese

objednávania tovaru na webovej stránke nákupného portálu) je uvedený v objednávkovom

formulári s celkovým vyčíslením nákladov.

o Pri platení je ako variabilný symbol nutné uviesť číslo vygenerovanej faktúry.

Kupujúcim nesprávne uvedený variabilný symbol, pri platbe, má za následok

nesprávne zúčtovanie kúpnej ceny a kupujúci nesie všetky riziká s tým spojené.

Kupujúci môže byť v omeškaní s plnením povinnosti zaplatiť.

o Kúpna cena produktov nezahŕňa cenu dopravy, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov.

  1. Splatnosť kúpnej ceny: po zvolení spôsobu zaplatenia kúpnej ceny, prostredníctvom

objednávkového formulára, alebo telefonicky alebo elektronicky, je kupujúci povinný

zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu pred samotným prevzatím tovaru, s výnimkou

osobitnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorú predávajúci jednoznačne

písomne (alebo elektronicky) potvrdí kupujúcemu, po vykonaní objednávky. Pri

kupujúcim zvolenej hotovostnej úhrade je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu

kúpnu cenu a ďalšie vyčíslené poplatky (napr. poplatok za dopravu, poplatok za dobierku

a i.), t. j. celkovú vyčíslenú cenu, najneskôr pri doručení tovaru alebo služby kupujúcemu

(aj prostredníctvom prepravnej spoločnosti).

  1. Kupujúci je zároveň oprávnený zaplatiť už pri vystavení a odoslaní objednávky

predávajúcemu s tým, že platba je vnímaná ako preddavok na kúpnu cenu a ďalšie

vyčíslené náklady, avšak kupujúcemu sa odporúča, aby platil až po akceptácii objednávky

predávajúcim (uzatvorení zmluvy).

  1. Cena za dobierku:
  • cena za dobierku nie je zahrnutá v kúpnej cene tovaru alebo služby a bude

vyčíslená v objednávkovom formulári a vo vygenerovanej faktúre, alebo v cenovej

ponuke zaslanej emailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou

cenou.

  • predávajúci je však oprávnený jednostranne a podľa vlastného uváženia interne

určiť hodnotu (výšku) celkovej objednávky, pri ktorej kupujúci už neplatí cenu za

dobierku. Skutočnosť platenia alebo neplatenia ceny za dobierku kupujúcim sa

zobrazí v objednávke na web stránke predmetného internetového obchodu a pri

každej samostatne vytvorenej objednávke sa hodnota (výška) celkovej objednávky

môže odlišovať. Predávajúci je oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania

zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach meniť a upravovať

hodnotu objednávky (uzatvorenej zmluvy), pri ktorej kupujúci neplatí cenu za

dobierku. Na uzatvorenie kúpnej zmluvy táto zmena nemá vplyv.

  1. Iné poplatky:
  • výška kúpnej ceny tovaru, vrátane všetkých dodatočných poplatkov (napr.

súvisiacich s formou platby a formou doručenia tovaru), sú uvedené

v objednávkovom formulári a to pred samotným vykonaním objednávky.

  • predávajúci je však oprávnený každú objednávku posudzovať individuálne a

jednostranne podľa vlastného uváženia interne určiť objednávku, pri ktorej

kupujúci, okrem kúpnej ceny za tovar, už neplatí žiadne dodatočné náklady

v súvislosti so spôsobom úhrady, výškou objednávky a samotným doručením a to

bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach zo

strany predávajúceho. Na uzatvorené kúpnej zmluvy táto zmena nemá vplyv.

  1. Platba za tovar alebo službu vopred:

Predávajúci môže požadovať platbu za tovar alebo službu vopred:

  • pri hodnote objednávke nad 20€ bez dopravy (na základe vystavenej zálohovej

faktúry prevodom na bankový účet)

  • za tovar alebo službu, ktorý(á) sa odosiela do zahraničia (na základe vystavenej

zálohovej faktúry prevodom na bankový účet)

  • pri objednávke tovaru alebo služby, ktorý(á) nie je skladom alebo je vyrábaný(á)

len na objednávku, môže byť požadovaná zálohová platba vopred a to vo výške

50% z ceny tovaru alebo služby. Pokiaľ je objednávka počas procesu výroby

zrušená/stornovaná, zálohová platba prepadá v prospech predávajúceho, ktorý

znáša náklady na výrobu objednaného tovaru. (Zálohová platba je požadovaná na

základe vystavenej zálohovej faktúry).

  1. Základným platidlom za tovar alebo službu je mena EURO. Znak: €.
  1. Poplatky bánk za vykonanie úhrady kúpnej ceny a nákladov dopravy kupujúcim sa riadia

zmluvou medzi kupujúcim a bankou kupujúceho. Predávajúci nezodpovedá za výšku

takýchto alebo obdobných poplatkov s tým súvisiacich.

  1. Náklady na použitie elektronických prostriedkov komunikácie sa riadia zmluvou medzi

kupujúcim a jeho poskytovateľom internetového pripojenia, prípadne jeho

poskytovateľom služieb elektronickej komunikácie. Predávajúci nezodpovedá za výšku

takýchto alebo obdobných poplatkov s tým súvisiacich.

  1. Predávajúci informuje kupujúceho, že nestanovuje minimálnu hodnotu objednávky.

V zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo

poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov o ochrane spotrebiteľa „Predávajúci nesmie odmietnuť predať

spotrebiteľovi výrobok, ktorý má vystavený alebo inak pripravený na predaj, alebo

odmietnuť poskytnutie služby, ktorá je v jeho prevádzkových možnostiach“.

  1. Predávajúci môže na webovej stránke vytvoriť príležitosť (možnú formu),

prostredníctvom ktorej kupujúci môže získať zľavu (v %) na celkový zakúpený tovar.

Predávajúci je oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto

Všeobecných obchodných podmienkach meniť a upravovať vznik, zánik a podmienky

možného spôsobu (formy) získania takejto zľavy. Na uzatvorenie kúpnej zmluvy táto

zmena nemá vplyv.

 

 

Článok IV

Dodanie tovaru alebo služby

 

  1. Predávajúci je povinný dodať produkty kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite

spolu s písomným rovnopisom týchto Všeobecných obchodných podmienok, ak ich už

nedodal skôr spolu s daňovými dokladmi vzťahujúcimi sa k tovaru alebo služby a inými

dokladmi, ak existujú a sú typické pre daný produkt.

 

  1. Ak písomné vyhotovenie týchto Všeobecných obchodných podmienok nebolo

kupujúcemu dodané s produktom, je kupujúci povinný písomne oznámiť túto skutočnosť

predávajúcemu v lehote najneskôr do dvoch pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru

alebo služby, v opačnom prípade sa predpokladá, že povinnosť predávajúceho dodať

písomný rovnopis týchto Všeobecných obchodných podmienok bola riadne splnená.

 

  1. Ak kupujúci nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru alebo služby a nedoručeniu

dokladov dodávaných s tovarom (alebo službou) v lehote dvoch pracovných dní od

dodania tovaru, na základe potvrdených dodacích a prepravných listov sa predpokladá, že

tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa dôkazne nepreukáže opak.

 

  1. Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji, ktorý

sa vzťahuje aj na nákup tovaru a služieb cez internet, ak sa predávajúci a spotrebiteľ

(kupujúci) nedohodnú inak, predávajúci je povinný objednávku spotrebiteľa splniť do 30

dní od jej doručenia.

 

  1. Ak predávajúci nesplní zmluvu, pretože objednaný tovar nemôže dodať alebo službu

poskytnúť, je povinný o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a do 15 dní mu vrátiť

cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na

náhradnom plnení. Miestom dodania objednaného tovaru alebo služby je adresa uvedená

kupujúcim v objednávke.

 

  1. Predávajúci bude bezodkladne informovať kupujúceho o nemožnosti dodania tovaru alebo

služby, ako aj v prípadoch vyššej moci alebo dôvodoch, za ktoré predávajúci alebo

dopravca/doručovateľ/kuriér nezodpovedá. V tomto prípade predávajúci ponúkne alebo

poskytne spotrebiteľovi náhradné plnenie a postupuje podľa Všeobecných obchodných

podmienok a právnych predpisov.

 

  1. Predávajúci dodá tovar alebo službu kupujúcemu na adresu ním uvedenú pri vystavení

objednávky a výlučne osobe, ktorá je uvedená ako kupujúci. Dodanie alebo vydanie

tovaru inej osobe ako kupujúcemu nie je možné bez osobitného vopred daného písomného

súhlasu predávajúceho a predávajúcim požadovaných dokumentov. Z tohto dôvodu je

nevyhnutné, aby kupujúci uviedol správne svoje identifikačné údaje pri objednávaní

tovaru a údaje pre dodanie tovaru.

 

  1. Doručovateľ tovaru je oprávnený u preberajúcej osoby vhodnými prostriedkami vykonať

zistenie a overenie či táto osoba je kupujúcim a či je oprávnená prevziať tovar.

 

  1. Ak to okolnosti vyžadujú, predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na predĺžení dodacej

lehoty, alebo na náhradnom plnení v rovnakej kvalite a cene. V prípade špeciálnej

požiadavky sa dodacia lehota predlžuje o ďalšie pracovné dni, ktoré budú oznámené

kupujúcemu elektronicky.

 

  1. Dodanie tovaru alebo služby, na území Slovenskej republiky a krajín Európskej únie,

predávajúci uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám kupujúceho (alebo kupujúcim

písomne splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru alebo služby), alebo prostredníctvom

tretích osôb (prepravných, kuriérskych a zásielkových spoločností).

 

  1. Dodanie tovaru alebo služby je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu (alebo

kupujúcim písomne splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru alebo služby), resp. jeho

odovzdaním prvému prepravcovi na prepravu.

 

  1. Predávajúci informuje kupujúceho, že si vyhradzuje právo dodať objednaný tovar (v počte

viac ako 2 ks) aj viacerými samostatnými dodávkami s tým, že aj pre takéto samostatné

dodania tovaru platí cena prepravy ako pri akceptácii objednávky (t. j. viac prepráv je

účtovaných len za cenu jednej prepravy ).

 

  1. Prepravovaný produkt musí byť vhodne a bezpečne zabalený. Kupujúci svojim podpisom

na prepravnom/dodacom liste potvrdzuje okrem dodania súčasne aj skutočnosť, že obal

nebol porušený a produkt bol dodaný kompletne v zmysle objednávky. Pri osobnom

odbere v prípade viditeľného poškodenia tovaru alebo služby, prípadne zistiteľných vád,

je kupujúci oprávnený neprevziať produkt. Prevzatím tovaru alebo služby sa má za to, že

tento nemal vady zistiteľné pri osobnej prehliadke tovaru alebo služby.

 

  1. Pri osobnom i zásielkovom dodaní kupujúci vyznačí poznámku o poškodení tovaru alebo

služby v prepravnom/dodacom liste s výstižným opisom tohto poškodenia, a to okamžite

pri prevzatí, ak ide o vady zistiteľné pri prevzatí, alebo najneskôr do 10 dní od prevzatia,

ak ide o vady skryté.

 

  1. Spolu s dodaním tovaru poskytne predávajúci kupujúcemu potvrdenie o uzavretí zmluvy

na trvanlivom nosiči.

 

  1. Vznik zmluvy a platnosť tohto právneho úkonu, upravuje Občiansky zákonník, ako aj

možnosť jej zrušenia, tak zo strany kupujúceho, ako aj predávajúceho. Zákon určuje

niektoré možnosti zrušenia a dovoľuje aj dohodu medzi kupujúcim a predávajúcim o

stornovaní. Dôvodom môže byť napríklad aj technická chyba v systéme internetového

obchodu.

 

  1. Dodanie tovaru mimo územia Európskej únie a na územie Tretích krajín je taktiež možné.

Predávajúci však odporúča kupujúcemu, aby sa o možnostiach a spôsoboch odoslania a

dodania tovaru, mimo územia Európskej únie a na územie Tretích krajín, informoval

u predávajúceho pred samotným vykonaním objednávky tovaru alebo služby.

 

 

Článok V

Prevzatie tovaru alebo služby

 

 

  1. Predávajúci, špedičná, prepravná alebo kuriérska spoločnosť alebo zásielková služba je

oprávnená avizovať dodávku tovaru kupujúcemu e-mailom, sms správou alebo inou

vhodnou formou (napr. telefonicky). Kupujúci zároveň súhlasí s tým, aby predávajúci

poskytol tieto údaje kupujúceho špedičnej, prepravnej alebo kuriérskej spoločnosti.

 

  1. Pri prevzatí tovaru alebo služby je kupujúci povinný preukázať dopravcovi svoju

totožnosť prostredníctvom platných dokladov totožnosti (občiansky preukaz alebo pas). Z týchto dokladov musí byť zrejmá totožnosť kupujúceho a oprávnenie k prevzatiu tovaru.

V opačnom prípade nemusí byť tovar odovzdaný zo strany predávajúceho/prepravcu.

 

  1. Ak kupujúci neprevezme produkt, predávajúci ho uloží vo svojej prevádzke alebo na

adrese sídla spoločnosti a vyzve kupujúceho na jeho vyzdvihnutie.

 

  1. V prípade, ak kupujúci nevyzdvihne produkt ani do 30 pracovných dní odo dňa doručenia

písomnej výzvy, uplynutím lehoty na dodatočné prevzatie tovaru alebo služby, zmluvný

vzťah založený kúpnou zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim zaniká.

 

  1. Nebezpečenstvo poškodenia tovaru alebo služby a zodpovednosť za škodu na produkte

prechádza na kujúceho jeho prevzatím, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme

produkt osobne alebo prostredníctvom poverenej/splnomocnenej osoby.

 

  1. Po prevzatí tovaru alebo služby kupujúci odkontroluje neporušenosť obalu a kompletnosť

dodávky, najmä počet transportných balení (balíkov/zásielok). V prípade akýchkoľvek

zjavných vád zistených v súvislosti s prepravou a tovarom je kupujúci tieto bezodkladne

elektronicky alebo telefonicky oznámi predávajúcemu.

 

  1. Ak je zistené narušenie obalu balenia či zásielky, alebo podozrenie o neoprávnenom

otvorení zásielky, predávajúci odporúča (nenúti) kupujúcemu zásielku od

prepravcu/doručovateľa neprevziať.

 

  1. Pre potreby týchto obchodných podmienok predávajúci informuje spotrebiteľa, že mu

neukladá povinnosti nad rámec zákona. Predovšetkým spotrebiteľ:

  1. a) nie je povinný prekontrolovať stav zásielky priamo pri preberaní
  2. b) nie je povinný rozbaliť zásielku pred prepravcom / kuriérom / doručovateľom
  3. c) nie je povinný písomne potvrdiť nepoškodenosť tovaru
  4. d) nie je povinný, pri zjavne poškodenom obale, zásielku neprebrať
  5. e) nie je povinný reklamovať poškodený tovar u prepravcu / kuriéra / doručovateľa
  6. f) nie je povinný spisovať protokol o poškodení priamo u prepravcu / kuriéra /

doručovateľa

 

  1. Vyššie uvedené však nemá vplyv na právo spotrebiteľa uplatniť u predávajúceho

reklamáciu.

 

  1. Ak kupujúci nevznesie u predávajúceho námietky k nedoručeniu tovaru a nedoručeniu

dokladov dodávaných s tovarom v lehote 24 hodín od dodania tovaru, na základe

potvrdených dodacích a prepravných listov sa predpokladá, že tovar bol kupujúcemu

dodaný riadne, ak sa dôkazne nepreukáže opak.

 

 

Článok VI

Prepravné

 

 

  1. Prepravné náklady predávajúceho nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru alebo služby.

Tieto budú vyčíslené v objednávkovom formulári a vo vygenerovanej faktúre, alebo v

cenovej ponuke zaslanej emailom a kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou

cenou.

 

  1. Prepravné zadarmo: Predávajúci je oprávnený jednostranne a podľa vlastného uváženia

interne určiť hodnotu alebo charakter objednávky, pri ktorej kupujúci už neplatí cenu

prepravy. Skutočnosť platenia alebo neplatenia ceny prepravy kupujúcim sa zobrazí v objednávke alebo na web stránke internetového obchodu. Predávajúci je oprávnený

jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto Všeobecných obchodných

podmienkach meniť a upravovať hodnotu alebo charakter objednávky (uzatvorenej

zmluvy), pri ktorej kupujúci neplatí cenu prepravy. Na uzatvorené kúpne zmluvy táto

zmena nemá vplyv.

 

 

Článok VII

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

 

 

  1. Informácia ohľadom možnosti (práva) odstúpenia od kúpnej zmluvy: Spotrebiteľ

môže odstúpiť, od kúpnej zmluvy, aj bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní,

odo dňa od kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu,

prevezme produkt, t. j. táto lehota sa skončí po 14 dňoch od prevzatia tovaru. Ak však

koniec tohto obdobia pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do

nasledujúceho pracovného dňa. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej

je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

 

  1. Právo na odstúpenie od zmluvy má podľa zákona len spotrebiteľ. Spotrebiteľom je

fyzická osobám, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci

predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

 

  1. Zákonný nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu vzniká len vtedy, keď

spotrebiteľ zakúpil tovar prostredníctvom:

  • zmluvy uzavretej na diaľku (zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutej a uzavretej výlučne prostredníctvom jedného alebo

viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti

predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty,

telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu)

  • zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (zmluvy

medzi predávajúcim a spotrebiteľom uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti

predávajúceho a spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom

predávajúceho; zmluvy na ktorej uzavretie dal návrh predávajúcemu spotrebiteľ na

mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom predávajúceho; zmluvy uzavretej v

prevádzkových priestoroch predávajúceho alebo prostredníctvom prostriedkov

diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení

spotrebiteľa predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom

predávajúceho alebo zmluvy uzavretej počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou).

 

  1. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením. Spotrebiteľ môže

použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý mu odovzdal predávajúci. Všeobecne

platí, že spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo

na inom trvanlivom nosiči. V prípade, že zmluva bola uzavretá ústne, na uplatnenie práva

spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy bude postačovať akékoľvek jednoznačné (aj ústne

formulované) vyhlásenie, ak z neho bude jednoznačne zrejmé, že vôľa spotrebiteľa

smeruje k odstúpeniu od zmluvy. Dôkazné bremeno znáša spotrebiteľ. Zákon uľahčuje pre

spotrebiteľa odstúpenie od zmluvy možnosťou v každom prípade použiť formulár na

odstúpenie od zmluvy obsahujúci všetky podstatné náležitosti tohto úkonu. Formulár je

predávajúci povinný predvyplniť svojimi identifikačnými údajmi a odovzdať

spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo

prevádzkových priestorov. Ide o významný inštitút ochrany spotrebiteľa predovšetkým

tým, že na jeho uplatnenie nie je potrebné splnenie ďalších podmienok, od spotrebiteľa sa

vyžaduje iba minimum úkonov, aby mohol odstúpiť od zmluvy.

 

  1. Vzorový formulár oznámenia o odstúpení od zmluvy je k dispozícií na webovej

stránke predávajúceho. V prípade vyžiadania môže byť spotrebiteľovi tiež odoslaný

e-mailom alebo poštou.

 

  1. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle (odošle) oznámenie o

uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od

zmluvy, teda najneskôr v 14. deň odkedy lehota na odstúpenie od zmluvy začala plynúť,

resp. ak koniec tohto obdobia pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do

nasledujúceho pracovného dňa.

 

  1. Po odstúpení od zmluvy vráti predávajúci spotrebiteľovi všetky platby, ktoré uhradil v

súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k

spotrebiteľovi. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si zvolil iný druh doručenia,

ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame predávajúci. Platby budú

vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu

doručené oznámenie spotrebiteľa o odstúpení tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená

rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použili pri platbe, ak výslovne nesúhlasil s iným

spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Platba za zakúpený

tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu

predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa

toho, čo nastane skôr.

 

  1. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru

predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.

 

  1. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar

späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie

tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo

prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú,

ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

 

  1. Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je

darovacia zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom uzatvorená s podmienkou, že ak

dôjde k využitie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 7 zákona č. 102/2014

  1. z., darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom

vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky a pod.

 

  1. Odstúpenie od zmluvy účinné, keď formulár na odstúpenie od zmluvy alebo iný

jednoznačne formulovaný prejav vôle spotrebiteľa dôjde predávajúcemu. Dôsledkom

odstúpenia od zmluvy je v súlade s § 48 ods. 2 Občianskeho zákonníka skutočnosť, že

zmluva sa od začiatku zrušuje, t. j. hľadí sa na ňu, ako keby nebola nikdy vznikla. Z

uvedeného vyplýva účastníkom zrušenej zmluvy povinnosť vzájomne sa vysporiadať

podľa zásad o bezdôvodnom obohatení (vrátia si to, čo si už predtým plnili). Ak sa

oznámenie obsahujúce právny úkon odstúpenia od zmluvy nepodarí bez zavinenia

spotrebiteľa doručiť predávajúcemu, či už z dôvodu neprevzatia zásielky jej adresátom

alebo neexistujúcej, resp. nesprávnej korešpondenčnej či e-mailovej adresy (za

predpokladu, že spotrebiteľ zaslal oznámenie na správnu adresu poskytnutú mu

predávajúcim), uplatní sa všeobecná zásada doručovania podľa občianskeho hmotného

práva, v zmysle ktorej prejav vôle voči neprítomnej osobe pôsobí od okamihu, keď jej

dôjde (§ 45 ods. 1 Občianskeho zákonníka). Najvyšší súd SR vo svojom uznesení z 28. januára 2011, sp. zn. 5 Cdo 129/2010. konštatoval, že „voči prítomnej osobe (t.j. osobe

priamo účastnej pri právnom úkone, ktorý realizuje druhá osoba) prejav vôle pôsobí (je

účinný) ihneď. Neprítomnej osobe (t. j. osobe, s ktorou osoba, realizujúca právny úkon nie

je v bezprostrednom styku) musí prejav vôle dôjsť; nemusí jej byť doručený (adresátom

prevzatý). Prejav vôle dôjde neprítomnej osobe vtedy, keď sa ocitne vo sfére jej dispozície.

Dôjdením do sféry dispozície možno rozumieť dôjdenie prejavu vôle do takej sféry, v

rámci ktorej možno rozumne očakávať, že sa adresát s obsahom danej písomnosti

oboznámi (môže objektívne oboznámiť). (…) K účinnému doručeniu neprítomnej osobe nie

je nevyhnutné, aby sa adresát s prejavom vôle skutočne oboznámil, postačuje, že mal

objektívnu možnosť tak vykonať.“

 

  1. Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy:
  • Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa

doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby,

ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov

na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov; tým nie je dotknuté

ustanovenie § 8 ods. 5. zákona.

  • Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým

spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo

spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s

tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

  • Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si

spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob

doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel

medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší

bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

  • Ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho

bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na

jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť predávajúcemu poštou, predávajúci je

povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa odseku 1.

  • Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je

povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar

doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu,

ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom

ním poverenej osoby.

 

  1. Objednávku môže kupujúci zrušiť najneskôr v deň expedície tovaru zo skladu, a to

telefonicky alebo emailom. Kontaktné údaje predávajúceho sú uvedené v týchto

obchodných podmienkach a na webovej stránke predávajúceho.

 

  1. Predávajúci odporúča (avšak neprikazuje) spotrebiteľovi, aby vrátený tovar odosielal

doporučene a v prípade vyššej hodnoty si takúto zásielku aj poistil.

 

  1. Spotrebiteľ má právo tovar rozbaliť a odskúšať, aby zistil jeho vlastnosti a

funkčnosť. Ak sa však pri tom tovar poškodí, rozbije alebo znefunkční, vtedy je už

kupujúci za takéto zníženie hodnoty tovaru zodpovedný.

 

  1. Adresa predávajúceho (pre uplatnenie práva odstúpenia od zmluvy): Lukáš Vaník LEV,

Veterná 2010/19, 034 01 Ružomberok, Slovenská republika.

 

  1. E-mailová adresa predávajúceho (pre uplatnenie práva odstúpenia od zmluvy): vyd.lev@gmail.com

 

  1. Predávajúci informuje spotrebiteľa, že zákon taxatívne vymedzuje, od ktorých zmlúv nie

je možné odstúpiť. Ide hlavne o prípady, pri ktorých je objektívne nemožné vrátiť

poskytnuté plnenie alebo pri ktorých by mal predávajúci značne sťažené vrátené plnenie

predať inému spotrebiteľovi. Takým prípadom je napríklad víno dodané dlho po uzavretí

zmluvy špekulatívneho charakteru, kde jeho hodnota závisí od kolísania cien na trhu („vin

en primeur“). Právo na odstúpenie od zmluvy by ďalej nebolo vhodné uplatňovať pri

tovare, ktorý je vyrobený podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo ktorý je jasne vyrobený na

mieru, ako ani v prípade tovaru, ktorý je svojou povahou po dodaní neoddeliteľne

zmiešaný s inými položkami. Poskytnutie práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľovi

sa tiež vylučuje pre niektoré služby, pri ktorých uzatvorenie zmluvy vedie k rezervácii

určitej kapacity, pri ktorej by po uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy mohol mať

predávajúci problémy s jej naplnením. To by sa mohlo stať napríklad v prípade rezervácií

v hoteloch alebo pokiaľ ide o rekreačné chaty, kultúrne alebo športové podujatia.

 

  1. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
  • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a

spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca

právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému

poskytnutiu služby,

  • predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na

finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas

plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru

vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

  • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu

ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní

porušený,

  • predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne

zmiešaný s iným tovarom,

  • predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy,

pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od

pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,

  • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal

predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je

predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo

údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si

tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

  • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov,

kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ

tento obal rozbalil,

  • predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj

kníh nedodávaných v ochrannom obale,

  • poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom

automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s

činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť

tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,

  • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho

poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol

riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od

zmluvy.

 

  1. Žiadny právny predpis však nepriznáva spotrebiteľovi nárok na bezdôvodné vrátenie

tovaru, zakúpeného v tzv. kamennom obchode (prevádzkarni). Ak predávajúci takúto

možnosť (prípadne možnosť výmeny tovaru za iný tovar) spotrebiteľovi ponúka, činí tak

nad rámec svojich povinností. Nárok na bezdôvodné vrátenie alebo výmenu tovaru nie je

právne vymáhateľný. Pri klasickej forme predaja (v kamennej prevádzke) vo

všeobecnosti platí: Ak zakúpený tovar nevyhovuje, či už veľkosťou, tvarom, cenou,

farbou alebo ide o nevhodný výber darčeka, duplicitu…, nejedná sa o vadu výrobku.

Kupujúci nemá zákonom upravené právo vynucovať od predávajúceho výmenu tovaru

alebo vrátenie peňazí, ak výrobok nemá vady. Žiadny právny predpis nestanovuje

predávajúcemu povinnosť vrátiť kupujúcemu peniaze alebo poskytnúť výmenu za iný

tovar, ak ide o bezchybný výrobok. Záleží len na vzájomnej dohode medzi kupujúcim a

predávajúcim a ochote predávajúceho vyhovieť spotrebiteľovi. To, že niektorí

predávajúci, poskytujú výhodu možnosti vrátenia tovaru do určitých dní od zakúpenia

výrobku, je len v rámci ich obchodnej politiky a vtedy si podmienky stanovujú sami

(počet dní, výmena za poukážky, nákupný kredit, výmena za iný tovar, originál balenia,

pôvodné visačky…) Za iný prípad sa považuje, ak predávajúci možnosť vrátenia výrobku

alebo možnosť výmeny za iný tovar deklaruje „verejným prísľubom“ písomne nápisom v

predajni alebo vo všeobecných obchodných podmienkach. Vtedy je povinný dodržiavať

ním stanovené podmienky. Spotrebiteľ by sa mal vždy ešte pred kúpou výrobku v

„kamennej prevádzke“ u predávajúceho informovať na možnosť vrátenia tovaru,

prípadne, či výmenu tovaru predávajúci umožňuje a za akých podmienok. Zákonné

odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu je možné pri zmluvách uzatvorených na diaľku

alebo pri zmluvách uzavretých mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. V

prípade, že zakúpený výrobok vykazuje vadu, počas plynutia záručnej doby má kupujúci

právo uplatniť riadnu reklamáciu. Postup pri uplatnení a vybavení reklamácie upravuje

zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

 

  1. V prípade, ak predávajúci zistí pri spracúvaní objednávky, že dodaný obsah podkladov je

hanlivý, prípadne v rozpore s morálnymi a etickými názormi predávajúceho, alebo

všeobecne záväznými právnymi predpismi, prípadne s inými zákonnými rozpormi (napr. predaj alkoholických, tabakových alebo iných zákonom upravených výrobkov osobám

mladším ako 18 rokov), je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, doručením

písomného oznámenia o stornovaní potvrdenia objednávky emailom. Kupujúcemu

nevzniká nárok na žiadnu náhradu, okrem nároku na vrátenie už zaplatenej kúpnej ceny.

 

  1. Predávajúci je tiež oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť do okamihu odoslania tovaru,

najmä z dôvodu momentálne vzniknutej nedostupnosti objednaného tovaru kupujúcim. O odstúpení je však Predávajúci povinný bezodkladne informovať kupujúceho na e-mailovú

adresu zadanú kupujúcim v objednávke. Pred odstúpením je predávajúci oprávnený

ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie. Kupujúci má právo náhradné plnenie odmietnuť

a odstúpiť od kúpnej zmluvy.

 

  1. Pre odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúcich, ktorými sú podnikateľské subjekty,

sa uplatňujú zákonné podmienky upravené v Obchodnom zákonníku.

 

  1. Predávajúci informuje zákazníkov o orgánoch dozoru:
  • Orgány štátnej správy na úseku verejného zdravotníctva a štátna veterinárna a

potravinová správa

  • Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a regionálne úrady verejného

zdravotníctva

  • Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá dozoruje nad ponukou a predajom výrobkov

a poskytovaním služieb,

o nad ktorými podľa vecnej príslušnosti nevykonávajú dohľad orgány

uvedené v písmenách a) a b), alebo

o počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.

 

  1. Všeobecným orgánom trhového dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu

podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole je Slovenská obchodná inšpekcia.

 

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

Prievozská 32, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava 27

 

Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj

Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79  Žilina 1

 

Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj

Pekárska 23, 917 01  Trnava 1

 

Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj

Dolná 46, 974 00  Banská Bystrica 1

 

Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj

Hurbanova 59, 911 01  Trenčín

 

Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj

Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1

 

Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj

Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1

 

Inšpektorát SOI pre Košický kraj

Vrátna č. 3, 043 79  Košice 1

 

 

 

o www.soi.sk – na tejto webovej stránke je tiež uvedený telefonický a faxový

kontakt na Ústredný inšpektorát SOI a inšpektoráty SOI pre daný kraj, v súlade s

územnosprávnym usporiadaním SR.

o Slovenská obchodná inšpekcia ako orgán kontroly vnútorného trhu neskúma

opodstatnenosť reklamácií, ale len to, či boli splnené všetky zákonné podmienky

vzťahujúce sa na reklamáciu, vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa.

 

 

Článok VIII

Reklamačný poriadok

 

 

  1. Záručná doba: Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych vzťahov

je záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky štandardne 24

mesiacov, ak právne predpisy SR neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru. Ak je

na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie,

neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Predávajúci môže zákonnú dobu

predĺžiť. Dĺžka predlženej záručnej doby je vždy vyznačená na záručnom liste. Pokiaľ v

záručnom liste nie je vyznačená iná záručná doba, platí lehota 24 mesiacov. Záručná doba

sa skladá zo zákonnej lehoty (24 mesiacov) a prípadne predĺženej lehoty. V rámci

zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia Občianskym zákonníkom č. 40/1964 Z. z. §

619-627 s prihliadnutím k tomuto reklamačnému poriadku. (Pri predĺženej lehote sa

reklamácie riadia výhradne týmto poriadkom.) Ak ide o použitú vec, kupujúci a

predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12

mesiacov. U tovarov predávaných za nižšiu cenu z dôvodu chyby či nekompletnosti sa

záruka nevzťahuje na chyby, kvôli ktorým bola nižšia cena dohodnutá.

 

  1. Pri všetkých tovaroch kupovaných firemnými zákazníkmi, na základe obchodného

vzťahu, (v zmysle Obchodného zákonníka) je záručná doba – „záruka za akosť“ stanovená

predávajúcim na 12 mesiacov.

 

  1. Postup predávajúceho a spotrebiteľa, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo

zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového

obchodu, je bližšie špecifikovaný v Reklamačnom poriadku.

 

  1. Postup predávajúceho a kupujúceho (majúceho IČO), pri uplatňovaní práv vyplývajúcich

zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom

internetového obchodu, je bližšie špecifikovaný v Reklamačnom poriadku.

 

  1. Reklamačný poriadok nadväzuje a dopĺňa Všeobecné obchodné podmienky, ktoré

upravujú predaj tovaru prostredníctvom e-shopu na webovej stránke a je uvedený

v samostatnej sekcii s názvom „Reklamačný poriadok“.

 

  1. Reklamačný poriadok je možné na požiadanie spotrebiteľa (alebo kupujúceho majúceho

IČO), zaslať v elektronickej alebo v listinnej podobe na ním zvolenú adresu.

 

 

Článok IX

Informácia o alternatívnom riešení sporu online (RSO) pre e-shop

 

 

  1. Predávajúci týmto zároveň informuje zákazníkov (spotrebiteľov), že dňom 1. februára

2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských

sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie

novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej

formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie

zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení

sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.

 

  1. Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových

odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská

obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv.

reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie

je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o

poskytovaní finančných služieb.

 

  1. Podľa §11 zák. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so

žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho

reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo

v prípade, ak dôjde k sporu s predávajúcim, po tom, čo využije všetky možnosti na

vyriešenie sporu, obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu, ktorého hodnota

bude vyššia ako 20,- €. Právna úprava sa vzťahuje nielen na spory „domáce“, ale aj na

spory „cezhraničné“, t.j. spory medzi zahraničnými spotrebiteľmi a predávajúcimi na

území SR. Subjekt alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa jeho

začatia, pričom o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí navrhovateľa.

 

  1. Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho reklamáciu

alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh na príslušný

subjekt. Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj súdnou cestou. Aby sa zabezpečil

hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutie súčinnosti zo strany

predávajúceho.

 

  1. Orgán alternatívneho riešenia sporov:

Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a

alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava

27, SR.

web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

email: ars@soi.sk, adr@soi.sk

 

  1. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. o

alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,

aj elektronicky prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm

 

  1. Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie

nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu prebieha medzi spotrebiteľom

a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako

20€.

 

  1. Predávajúci týmto zároveň informuje spotrebiteľov, o možnosti individuálneho podávania

žiadosti, návrhov, podnetov a pokusov o predídenie sporov elektronicky na emailovú

adresu: vyd.lev@gmail.com

 

 

Článok X

Ochrana osobných údajov a súkromia

 

 

  1. Osobné údaje spotrebiteľa sú spracúvané podľa zák. č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných

údajov v znení zákona č. 84/2014 Z.z. (úplné znenie zákona zo dňa 30.05.2014 je uvedené

v Zbierke zákonov pod číslom 136/2014 Z.z.) (ďalej len „ZoOOU“). Spotrebiteľ berie na

vedomie, že predávajúci spracúva jeho osobné údaje v rozsahu: meno a priezvisko, adresa,

IČO, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo (ďalej spoločne všetko len ako „osobné

údaje“).

 

  1. Osobné údaje bude predávajúci spracúvať v súlade s osobitnými predpismi. Osobné údaje

budú spracúvané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej

podobe neautomatizovaným spôsobom.

 

  1. V prípade, ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci alebo sprostredkovateľ vykonáva

spracovanie jeho osobných údajov v rozpore so zákonom, môže požiadať predávajúceho

alebo sprostredkovateľa o vysvetlenie. Podľa ZoOOU má spotrebiteľ právo okrem iného

na opravu nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na informácie o

zozname osobných údajov, ktoré o ním predávajúci spracúva a ďalšie práva uvedené v §

28 ods. 1 ZoOOU.

 

  1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, v svojom

užívateľskom účte, pri objednávke vykonanej z webového rozhrania obchodu) uvádzať

správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o

zmene vo svojich osobných údajoch. Poskytnuté osobné údaje budú spracúvané len

predávajúcim alebo ním určeným spracovateľom. Tretím osobám bude umožnený prístup

k osobným údajom zákazníkov len v prípadoch stanovených platnou právnou úpravou

(najmä v priebehu správneho či trestného konania, ochrana práv spotrebiteľa, v prípade

doručovania tovaru Slovenskou poštou). V prípade ak bude tovar doručovaný kuriérskou

spoločnosťou, Vaše osobné údaje (v rozsahu meno, priezvisko, dodacia adresa, telefón, email)

budú poskytnuté – dopravcovi zvolenému spotrebiteľom.

 

  1. Spotrebiteľ má najmä právo svoj súhlas s poskytnutím svojich osobných údajov na

marketingové účely kedykoľvek písomne zmeniť či odvolať, a to elektronicky alebo

písomne na adresu predávajúceho. Spotrebiteľ má právo okrem iného na opravu

nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na informácie o zozname

osobných údajov, ktoré o ním predávajúci spracúva a ďalšie práva uvedené v § 28 ods. 1

ZoOOU.

 

  1. Predávajúci ako prevádzkovateľ informačného systému uvádza ďalšie informácie

ohľadom spracúvania osobných údajov v osobitnej sekcii uvedenej na webovej stránke.

Všeobecné obchodné podmienky platia v znení, v akom sú uverejnené na internetovej stránke

predávajúceho a boli schválené príslušným orgánom spoločnosti.

 

 

Znenie Všeobecných obchodných podmienok je účinné od 29. marca 2018.